Algemeen

De veiligheid van deze site

In tegenstelling tot vele andere web shops kiezen wij ervoor heel onze website via een veilige SSL connectie te laten verlopen. Dus je persoonlijke gegevens, wenslijstjes of alles wat je op onze site doet gaat via een beveiligde connectie. Je kunt dit zien aan het slotje bovenaan in je browser.

Op welke producten ontvang ik een kortingsbon voor mijn volgende aankoop?

Na je aankoop ontvang je een mail met daarin een kortingsbon ter waarde van 5% op alle producten in je mandje waar geen korting op was. Korting op producten kan bestaan uit korting op een specifiek product tijdens bijvoorbeeld solden of na het gebruik van een kortingscode die een korting op heel je mandje toepast. In dit geval ontvang je geen kortingbon op de waarde van deze producten. Bij de aankoop van een waardebon ontvang je ook geen korting op de waarde ervan aangezien de gebruiker van de bon tijdens zijn aankoop een kortingsbon kan ontvangen. Mocht je vragen hebben over het gebruik van een kortingsbon contacteer ons dan gerust. Bij elk product waar je een kortingsbon kan op ontvangen staat het bedrag duidelijk aangegeven onder je bestelknop. Indien je verschillende producten aankoopt worden de waardes van de verschillende kortingsbonnen samengevoegd. Je kortingsbon is 1 jaar geldig.

Registreren

Moet ik me registreren?

Het is niet nodig om je te registreren om een aankoop te doen. Je email adres vragen we je om je op de hoogte te houden van je aankoop en zodat we de mogelijkheid hebben je te contacteren mocht er een probleem met je bestelling zijn. Iets aankopen bij kleinenoorman.be betekent echter niet dat je je automatisch inschrijft op onze nieuwsbrief. Die keuze heb je apart. We sturen je dus alleen mails in functie van je bestelling.

Voordelen van je te registreren?

Het registreren op onze site heeft verschillende voordelen. Zo moet je niet telkens je gegevens opnieuw ingeven, je kunt wenslijstjes aanmaken en deze delen met je vrienden en producten die je in je mandje plaatst blijven hier veel langer in staan mocht je toch beslissen nog even te wachten met je aankoop.

Hoe meld ik me aan als nieuwe klant?

Je kunt je registreren op onze webwinkel via deze link, je kan echter ook gewoon inloggen met je facebook account. Je krijgt dan een popup van Facebook met daarin informatie die je moet accepteren om via Facebook in te loggen. Inloggen met Facebook is veilig en makkelijk.

Hoe kan ik mijn gegevens of paswoord aanpassen?

Je kunt steeds al je gegevens aanpassen op je profielpagina door hier in te loggen. Als je je facebook account gebruikt om in te loggen kan je je gegevens ook aanpassen na in te loggen. Het paswoord echter zal je op de site van Facebook zelf moeten aanpassen want wij hebben natuurlijk geen toegang tot je Facebook account.

Producten

Komen de kleuren van de producten exact overéén met de foto’s?

Kleine kleurverschillen zijn altijd mogelijk. Zowel de instellingen van je scherm als je browser kunnen de kleuren licht beïnvloeden. We gebruiken steeds de foto’s van de verschillende fabrikanten zelf indien mogelijk. Mocht je toch vragen hebben over een product contacteer ons dan gerust.

Zijn de afmetingen van de producten exact zoals aangegeven?

Een aantal van onze producten worden met de hand gemaakt , aangezien deze uniek zijn kunnen er dus lichte afwijkingen zijn van de afmetingen. Indien je de preciese afmetingen wil weten van een product geef ons een seintje en we geven dit graag aan je door.

Welke kledingmaat moet ik kiezen?

Je kan deze maattabel als richtlijn nemen, hou er wel rekening mee dat alle kindjes anders zijn.

  • 0 maanden: maat 50
  • 1-2 maanden: maat 56
  • 2-4 maanden: maat 62
  • 4-6 maanden: maat 68
  • 6-9 maanden: maat 74
  • 9-12 maanden: maat 80
  • 12-18 maanden: maat 86
  • 18-24 maanden: maat 92
  • 2-3 jaar: maat 98
  • 3-4 jaar: maat 104
  • 4-5 jaar: maat 110

Bestellen

Hoe weet ik of mijn bestelling aanvaard is?

Nadat we je betaling hebben ontvangen krijg je een bevestiging via e-mail dat je bestelling geplaatst is. Heb je een gebruikers account op onze site dan kan je steeds inloggen en de status van je huidige bestelling raadplegen. Mocht je nog extra vragen hebben over je bestelling contacteer ons dan gerust.

Wat als een product niet in voorraad is?

We doen steeds onze uiterste best om de stock van al onze producten op peil te houden. Sommige producten gaan echter sneller de deur uit dan dat ze terug binnenkomen aangezien vele producten van het buitenland komen. Stuur ons een mailtje in welk product je interesse hebt en we laten je weten wanneer we dit terug in onze winkel verwachten en wanneer het terug beschikbaar is.

Betalen

Kan ik betalen met een overschrijving?

Je kan kiezen voor de optie betalen met overschrijving tijdens het afrekenen. Na het afronden van je bestelling krijg je van ons een mailtje met de bankinformatie om het geld over te schrijven. Na ontvangst van de betaling op onze rekening sturen we je pakketje op.

Kan ik betalen bij afhalen?

Het is mogelijke contant of met bankkaart af te rekenen bij het ophalen van je pakje.

Hoe veilig is betalen online?

We werken voor onze betalingen via het systeem van Ogone. Alle grote web shops werken via deze betalingsprovider en ze zijn dan ook marktleider in België op het vlak van online veilig betalen. U kaartgegevens worden op geen enkel moment op onze site opgeslagen, je merkt dit door als je kiest met Ogone af te rekenen je naar een nieuwe pagina gaat om de betaling uit te voeren. Bijgevolg is je betaling volledig veilig. Heb je vragen over online betalen contacteer ons gerust.

Verzending & afhalen

Kan ik mijn pakje ergens afhalen?

Je kan je  pakje komen afhalen na afspraak te Kerkom-bij-Sint-Truiden, Naamsesteenweg 483.

Hoeveel bedragen de verzendkosten?

Indien je voor meer als 75€ bestelt rekenen we geen verzendingskosten (minstens 120€ voor gratis verzending naar Nederland). Bestel je voor minder dan bedragen de verzendingskosten 3.8€ naar een adres in België en 6.95€ naar Nederland. We versturen onze pakjes via Bpost. Zo worden ze 24u na verzending geleverd de volgende werkdag (levering buitenland kan 48u bedragen). Wil je graag een pakje bestellen vanuit een ander Europees land contacteer ons dan even en dan kunnen we je de meest voordelige verzendtarieven opzoeken.

Hoe snel ontvang ik mijn bestelling?

Na het ontvangst van je betaling kan je je pakje binnen de 3 werkdagen verwachten. Dit geldt niet voor producten die alleen op bestelling te verkrijgen zijn, daar geven we per product een aparte leveringstermijn op.

Hoe kan ik mijn bestelling ontvangen als ik overdag niet thuis ben?

Bij je bestelling kan je steeds een alternatief leveringsadres opgeven, zoals een familielid of bijv. je werk. Is er niemand aanwezig om het pakje aan te nemen laat de postbode een briefje na in je brievenbus. Hiermee kan je het pakje ophalen op je postkantoor.

Kan ik de status van mijn bestelling volgen?

Door in te loggen met je gebruikers account kan je steeds de status van je huidge bestelling opvragen, daarnaast ontvang je ook een mail met een trackingcode van Bpost. Hiermee kan je steeds in hun systeem je pakje volgen.

Retourneren

Kan ik een bestelling retourneren?

Volgens de wet op de verkoop op afstand heb je het recht om je aankoop te retourneren, zonder verplichte opgave van een reden. Dit geldt voor bijna alle producten die Kleine Noorman verkoopt, met uitzondering van producten waar dit specifiek staat vermeld. Het retour zenden moet binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van je pakket gebeuren. Het artikel dient in originele verpakking en onbeschadigde en ongebruikte toestand te worden teruggestuurd naar :

kleine noorman
Julia Tulkenslaan 11
3400 Landen
België

Na de 14 dagen is de aankoop finaal en kan deze niet meer ontbonden worden. Bij retourneren zal het retour te ontvangen bedrag ( excl. de verzendkosten ) binnen 14 dagen aan u overgemaakt worden op een rekeningnummer naar u keuze.

Betaal ik verzendkosten voor het retourneren van een bestelling?

Tenzij er een fout gemaakt is door Kleine Noorman zijn we genoodzaakt om verzendkosten te rekenen voor de te retourneren bestelling. Deze kleine kost kan u vergelijken met de brandstof, parkeerkosten en kostbaar tijdsverlies die u zou hebben mocht u een bestelling moeten terubrengen naar een niet-online winkel.

Hoe kan ik retourneren?

Om een artikel of meerdere artikels te retourneren dient u binnen 14 dagen een email te sturen naar info@kleinenoorman.com met daarin de informatie over het te retourneren artikel:

  • Je gegevens & rekeningnummer
  • Artikelnaam
  • Datum van aankoop
  • Eventuele reden van retour

We contacteren je dan over de te volgen stappen.